انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

کلمه  Tie به معنای گره،کوتاه شده کلمه Necktie یعنی گره کردن است که اولین بار در سال 1820 مورد استفاده قرار گرفت.از آن زمان به بعد برای نامیدن این اکسسوری از کلمه های Tie و Cravat استفاده می شود. در این مطلب از لومنز با انواع کروات و این گروهی از اکسسوری های مردانه آشنا خواهید شد.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه


اندازه کراوات
اندازه کروات از نظر عرض می تواند زیاد و کم شود و از 2.5 تا 5 اینچ متغیر باشد.طول آن هم معمولا بین 52 تا 58 اینچ است.انواع کروات را از نظر اندازه عرض در سه گروه استاندارد،باریک و اسکینی قرار می دهند.اندازه کروات به تنهایی تاثیری بر استایل شما نخواهد گذاشت و در کنار سه فاکتور دیگر اهمین پیدا می کند. در واقع با توجه به مدل یقه،فرم اندام و موقعیت و نحوه استفاده از کروات می توانید سایز مناسب آن را انتخاب کنید.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه


بنابراین اگر بیش از حد لاغر هستید،سراغ کروات استاندارد یا اسکینی نروید.مدل استاندارد برای شما زیادی بزرگ و اغراق آمیز خواهد بود و مدل اسکینی بیش از پیش بر لاغری شما تاکید می کند.برای فردی با اندام درشت و بالاتنه عریض هم استفاده از کروات اسکینی اشتباه است و استایل وی را نامتعادل و غیر عادی جلوه می کند.برای این افراد کروات باریک و گاهی استاندارد انتخاب بهتری است.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه


موقعیت و استایلی که قرار است به خاطر آن از کروات استفاده کنید،هم در انتخاب نوع آن نقش دارند.مثلا برای موقعیتی غیر رسمی و استایلی کژوال،سراغ کروات باریک با رنگ ها و بترن های شادی بروید.در موقعیت رسمی کروات استاندارد از رنگ های معمول را انتخاب کنید و برای استایل نیمه رسمی و موقعیتی سنتی یا نمادین می توانید سراغ کروات های پهن تر بروید.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

انواع کروات یا در واقع بهتر است بگوییم اکسسوری های مردانه ای که به دور گردن گره می خوردند،تنوع زیادی دارند که در ایران ما دو نوع رایج آن،یعنی کروات و پاپیون را بهتر از بقیه می شناسیم،در ادامه با انواع این اکسسوری ها آشنا خواهید شد.

گره چهار دست
آشناترین مدل بستن کروات برای اغلب ها همین مدل است و احتمالا اولین مدل گره زدنی است که برای بستن کروات می آموزیم.این مدل که به عنوان نمونه استاندارد شناخته می شود،تقریبا با هر نوع پیراهن و هر یقه ای قابل پوشیدن و برای هر سه موقیعت رسمی ،نیمه رسمی و غیر رسمی مناسب است.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه


باریک ببندید

این مدل یکی از انواع کروات است که در طول دهه 1960 میلادی وارد مد مردانه شده و فوق العاده باریک است.این کروات ها برای محیط کار قابل قبول هستند اما شاید چندان مناسب جلسه یا مراسمی مهم نباشند.کروات اسکینی با پیراهن های اسلیم فیت و اسپرت ترکیب خوبی دارد.همچنین می توانید آن را با یک کت بلیزر و جین هم سِت کنید.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

کراوات ویندزور

این نوع کروات به خاطر گره بزرگ و پهن آن معروف است ; کره ای که شبیه به یک مثلث پهن و برجسته می شود.این نوع گره کروات باید با پیراهن هایی که یقه پهن دارند،استفاده شود.این مدل در اوایل دهه 1920 میلادی زمانی که دوک وینذزور آن استفاده می کرد.معروف شد.به غیر از ویندزور گره های فانتزی و متنوع دیگری هم وجود دارند.

 

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

                                                                                                        

کراوات 7 بار تا شده

این نوع کراوات از پارچه ای که هفت بار تا شده،ساخته می شود. با توجه به میزان پارچه و هزینه ای که برای ساخت این مدل نیاز است،در حال حاضر استفاده از آن رایج نیست.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

کراوات

این مدل نمونه اصلی کروات که بقیع مدل ها بر اساس آن طراحی و ساخته شده اند.کروات سنتی به لحاظ ظاهری چیزی بین کروات های مدرن و دستمال گردن است.این مدل از کروات مناسب موقعیت های بسیار رسمی است و با سلیقه افراد زیادی مطابقت ندارد.طدر طراحی لباس برای فیلم هایی با سبک قدیمی و تئاتر ها از این نوع کروات زیاد استفاده می شود.

کروات کلیپسی

کروات کلیپسی یکی از انواع کراوات است که کار را برای افرادی که نحوه گره زدن کروات را بلد نیستند،آسان می کند. تقریبا همه پسر بچه ها نمونه کشی این کراوات های آماده را در کمدشان داشته اند یا دارند.در این مدل کراوات گره خورده به کشی قیطانی وصل شده که زیر برگردان یقه می افتند و دیده نمی شود.

 

کراوات های بافتنی

کراوات های بافتنی که با ماشین بافندگی یا دست یافته می شوند.از فانتزی ترین فرم های کروات هستند. در بعضی از آنها فرم رایج کراوات تغییر می کند و دو طرف کراوات صاف و مستطیلی بافته می شود.این مدل کراوات بیشتر مناسب استایل کژوال و نیمه رسمی است.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

دستمال گردن

دستمال گردن تا حد زیادی از نظر ظاهری به کراوات سنتی شباهت دارد با این تفاوت که دستمال گردن زیر یقه و کراوات سنتی روی یقه بسته می شود.تفاوت دیگر این دو اکسسوری در نحوه و کاربرد استفاده این دوست دستمال گردن بر خلاف کراوات سنتی معمولا در موقعیت های غیر رسمی استفاده می شود. برای افرادی که کیپ بودن یقه و تحت فشار بودن گردان مشکل دارند،دستمال گردن جایگزین مناسبی برای کراوات و در عین راحت ،شبک و جذاب است.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

The Neckerchief
این مدل،فرم کژوال دستمال گردن است که برای استایل غیر رسمی و اسپرت استفاده می شود.

The Bow Tie
اگر دنبال یک اکسسوری متفاوت و در عین حال رسمی هستید،پاپیون را به جای کراوات انتخاب کنید.پاپیون به استایل شما حس و حال فانتزی می دهد و همین خاطر برای استایل بیزینس یا سیاسی مناسب نیست.در عوض بهترین انتخاب برای مراسم عروسی،مهمانی ها و حضورروی فرش قرمز است.پاپیون ها بر اساس فرم ظاهری گوشه هایشان،به انواع مختلفی همچون پروانه ای،الماسی،خفاشی و ... تقسیم می شوند.

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

The Western Bow Tie
این نوع پاپیون،کلاسیک و محبوب  وسترن ها است،در ایران ما استفاده از این نوع پاپیون را به ندرت دیده ایم اما در بین کابوی ها این پاپیون در موقعیت های رسمی استفاده می شود. در حال که در سایر نقاط استفاده از این سبک پاپیون را حواهید دید.

The Bolo Tie
کراوات های بولو در دهه 1970 میلادی معروف شدند. درسال 1971 این اکسسوری در آریزونا،نیومکزیکو و تگزاس به عنوان یک تکه از استایل رمسی مردم این مناطق انتخاب شد.شامل یک نوار باریک یا نخی ضخیم و یک گیره فلزی است که شبیه به مدال یا سنجاق سینه روی آن طراحی و تزئین می شود.بولو هم بیش از هرجایی دیگر در بین وسترن ها محبوب است و مورد استفاده قرار میگرد.

 

انواع کراوات و اکسسوری های مردانه

مطالب مرتبط:

1.پولدارا خوشتیپ هستن یا خوشتیپ ها پولدار؟

2.آنچه باید درباره کت و شلوار اداری بدانیم

3.قوانینی که حین پوشیدن کت و شلوار باید رعایت کنیم

 بعد             قبل

ساحل گفت:
خیلی مفید بود

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید