راهنمای ست کردن و مدل پیراهن های 2019

چقدر راجع به درست پوشیدن پیراهن مردانه اطلاعات دارید؟ همه میدانند که برای داشتن یک تیپ خوب باید متناسب با بدن خودمان پیراهن تهیه کنیم.اما پیراهن از چه قسمت هایی تشکیل شده و چطور میشه پیراهن متناسب خرید؟ در این مقاله سعی شده تا  همه بخش های پیراهن مردانه از جمله یقه، سردست، دکمه ها، جیب ها، عقب و جلوی پیراهن به صورت جامع بررسی کنیم.

همچنین نوع پارچه و رنگ ها و سایر چیزهایی که دونستن اونها مفید هست رو بررسی میکنیم.

معرفی پیراهن مردانه

پیراهن مردانه لباسی است با دکمه های عمودی که از یقه تا پایین قرار دارند باز و بسته میشوند و آستین های بلند و یقه های متفاوتی هم دارند. اینگونه پیراهن ها با پیراهن های اسپرت متفاوت است چون کروات با پیراهن اسپرت زشت به نظر میرسد.

پیراهن را میتوان با کت و کروات و همینطور بدون آنها پوشید. ما اینجا راجع به پیراهن آستین کوتاه حرف نمیزنیم چون نمیتوان آنها را با کت پوشید.

طی نیم قرن اخیر پیراهن مردانه ازعرش به فرش رسید و این تنها دلیلی است که انواع مختلف و رنگ های متنوع پیراهن مردانه را میبینیم. به دلیل ارزان بودن و تنوع زیاد، امروزه پیراهن ها بخش مهمی از کمدهای مردان را تشکیل میدهد.

تصویر مدل جدید پیراهن مردانه 2019

تصویر مدل جدید پیراهن مردانه 2019

برای خرید پیراهن جدید و ارزان کلیک کنید

راهنمای اصول سایز کردن پیراهن مردانه

 

اکثر آقایان هنوز پیراهن سایز مناسب خود را در کمد لباس های خود ندارند. اگر سایزبندی گردن، آستین ها، سینه و شکم رعایت شود نه تنها شما را متمایز میکند بلکه ظاهر شما را کاملا از این رو به آن رو خواهد کرد.

چون هر مردی ویژگی های ظاهری متفاوتی نسبت به سایر مردان دارد، دوخت پیراهن مناسب هر مرد برای کارخانه تولید البسه غیرممکن است؛ به همین دلیل کارخانه ها از سایز متوسط برای الگوی تولید البسه استفاده میکنند. نتیجه اینکه پیراهن با آستین های اندازه ممکن است شانه یا یقه گشادی داشته باشد و....

مگر اینکه خوش شانس باشید و از آن دسته مردهایی باشید که الگوی کارخانه های تولید البسه شبیه بدن شماست، دیگر لازم نیست وقت خود را برای پیدا کردن سایز کاملا مناسب تلف کنید و باید دنبال انتخاب جنس پارچه و رنگ مناسب باشید.

پیراهن مناسب پیراهنی است که سایز مناسب داشته باشد بدون اینکه در روند طبیعی حرکت اخلال ایجاد کند. همینطور پیراهن باید مانع نفوذ چربی وعرق به کت باشد (البته پوشیدن زیرپیراهن گزینه بهتری برای جذب عرق و چربی است). اگر میخواهید دکمه یقه را باز کنید باید از زیرپیراهنی یقه هفتی استفاده کنید چون از زیبایی ظاهر شما میکاهد.

برای سایز کردن درست پیراهن عکس اینفوگرافیک زیر کاملا به شما روند را نشان میدهد.

اینفوگرافی راهنمای سایز پیراهن مردانه

اینفوگرافی راهنمای سایز پیراهن مردانه

همه چیز درباره انتخاب پارچه پیراهن مردانه مناسب

 

رنگ پارچه پیراهن

رنگ اولین چیزی است که نگاه را به خود جلب میکند. میتوان از فاصله زیاد فهمید که آیا رنگ متناسب با لباس های شخص است یا فقط انتخاب اجباری برای پر کردن جای خالی بین کت و زیرپیراهنی است. مهم ترین چیزی که باید در این مورد مد نظر داشته باشید این است که رنگ ها پیام های مهمی درون خود دارند.

سفید رنگی است که زیاد یافت میشود. در دوران قدیم تنها اتنخاب مردان بود. در همین دوره هم رنگ سفید جز محبوب ترین رنگ ها است. پس میتوان تنیجه گرفت که رنگ سفید همیشه برای انتخاب مناسب است.

پیراهن مردانه سفید رسمی

پیراهن مردانه سفید رسمی

 

آبی رنگی است که بعدا به رنگ های پیراهن اضافه شد اما محبوبیت خاصی بین مردان دارد. آبی و رنگ های مشابه آن مناسب برای انواع فرم صورت است.

پیراهن مردانه رسمی آبی

پیراهن مردانه رسمی آبی

 

مشکی، صورتی، بنفش و.... از جمله رنگ های محبوب هستند اما استفاده از این رنگ به عوامل مختلف از جمله فرم بدن، فرم صورت، رنگ مو، رنگ چشم و.... بستگی دارد. بنابراین نمیتوان در این موارد راهنمایی خاصی کرد. پس باید در انتخاب رنگ ها بیشتر به آزمون و خطا متوسل شویم.

 

طرح پیراهن

نداشتن الگو و طرح ساده، ساده ترین الگو است. پارچه جناغی (بافت یک در میان) سفید حالت بسیار متفاوتی نسبت به پوبلین سفید (نوعی پارچه) دارد. هنگام استفاده از طرح ساده، حواس ها به سمت پیراهن جلب میشود درحالی که باید به سمت مهم ترین بخش جلب شود مثلا با استفاده یقه های خاص میتوان به این هدف دست یافت.

راه راه حالت غیررسمی تری نسبت به طرح ساده دارد. با استفاده از راه راه افقی میتوان سینه و شکم را بزرگتر نشان داد و راه راه عمودی قد را بلندتر نشان میدهد. راحت ترین انتخاب راه راه آبی و سفید است اما کسانی که قوانین لباس پوشیدن را میدانند میتوانند از قرمز و صورتی نیز استفاده کنند.

مدل پیراهن مردانه راه راه 2019

مدل پیراهن مردانه راه راه 2019

 

استفاده از کروات راه راه با پیراهن های راه راه برای خیلی از مردان چالش برانگیز خواهد بود. نکته اصلی که باید مردان رعایت کنند این است باید بین راه راه کروات و پیراهن تفاوت فاحشی باشد که جلوی خطای دید را بگیرد.

شطرنجی یکی از غیررسمی ترین و شلوغ ترین الگوها است. تنها نکته ای که میتوان در مورد این الگو گفت این است که نباید الگوها را با هم قاطی کرد. میتوان پیراهن های شطرنجی را با کت ساده و کروات راه راه پوشید. فقط در ملاقات های رسمی پیراهن شطرنجی نپوشید.

 

پیراهن نخی یا سایر پیراهن ها؟!

 

عده ای معتقدند که پیراهن جنس کتان را همه جا باید پوشید و نباید به اجناس دیگر رجوع کرد، برخی میگویند به شرایط بستگی دارد. حرف دسته دوم بسیار عاقلانه به نظر میرسد و درست نیز هست.اگر در یک ساختمان با تهویه هوای مناسب ساکن هستید و یا کار میکنید، یا قیمت برای شما اهمیت زیادی دارد بهترین گزینه استفاده از پارچه های متفاوت است. اگر پول زیادی دارید، بیشتر وقت خود را در هوای داغ میگذرانید پس بهترین گزینه پارچه نخی است.

دسته بندی پیراهن های مردانه

 

یقه پیراهن مردانه

 

یقه ها در سایزها، رنگ ها و حالت های مختلف تهیه می شوند. هدف یقه قاب بندی صورت است؛ تا نگاه ها را از پیراهن به سمت صورت جلب کند. هیچ کروات و پاپیونی نمیتواند مانع دیده شدن یقه بشود و یقه نقش مهمی در نحوه دیده شدن صورت مردان دارد. انتخاب یقه مناسب در نشان دادن زیبایی های صورت شما و پنهان کردن زشتی های آن نقش مهمی دارد. یقه رسمی یکی از پایه های لباس های رسمی است. این یقه ها متمایل رو به پایین هستند و نوعی مثلث تشکیل میدهند. با اینکه تنوع بسیاری در یقه های رسمی وجود دارد اما فقط 2 نوع آنها بیشتر دیده میشود: یقه پهن و باز و یقه کرواتی.

مدل یقه پیراهن مردانه 2019

مدل یقه پیراهن مردانه 2019

یقه کرواتی معمول ترین نوع یقه رسمی است. بدلیل حالتی که این یقه دارد قسمت بالایی کروات را کامل پوشش میدهد. اینگونه یقه توجه را از صورت به سمت کروات جلب میکند.

یقه پهن و باز هدفی برعکس یقه کرواتی را دنبال میکند؛ یعنی توجه بیننده را از پیراهن به سمت صورت جلب میکند. بدلیل فضای اضافه ای که این یقه ها نسبت به یقه کرواتی دارند، میتوان از کروات با گره های بزرگتر نیز استفاده کرد. این 2 نوع در اندازه های مختلف نیز یافت می شوند.

 

سرآستین پیراهن


معمول ترین نوع سردست، نوع تک دکمه که روی سردست قرار دارد و یک دکمه روی آستین که بالاتر از آن است و در اکثر پیراهن های رسمی و غیررسمی دیده میشود. شاید بخش کوچکی از پیراهن مردانه باشد اما بسیار مهم است چون حتی بعد از پوشیدن کت نیز قابل مشاهده است. سرآستین باید مچ دست را بپوشاند و  سرآستین ها باید تا 2.5 سانتی متر از آستین کت بلندتر باشد.

مدل سرآستین پیراهن مردانه جدید

مدل سرآستین پیراهن مردانه جدید

 

استفاده از دکمه سرآستین لوله ای یکی از گزینه های مناسب برای مهمانی ها است. دکمه کوچک و جادکمه ای کوچک اجازه نمیدهد که دکمه ناگهان باز شود و مچ دست را نشان دهد.

سرآستین فرانسوی یکی از رسمی ترین و شیک ترین مدل های سرآستین است که میتوان آن را برای کار کردن هم استفاده کرد. این نوع سرآستین 2 لایه است. میتوان از دکمه سردست هم برای زیباتر شدن سرآستین استفاده کرد.

 

مدل جلو پیراهن مردانه

 

عامل تعیین کننده تیپ پیراهن های مردانه، جادکمه ای آن است. همان قسمتی است که دارای 2 لایه است و دکمه و سوراخ های دکمه در آنجا قرار دارد. در همه پیراهن های مردانه میتوان جادکمه ای را دید.

جادکمه ای که در پیراهن های امروزه دیده میشود، جادکمه ای فرانسوی نام دارد. جادکمه فرانسوی از 2 طرف به پیراهن دوخته شده است. این مدل حالتی ساده ولی رسمی دارد و بیشتر از جادکمه ای ساده در مجالس استفاده میشود. نوع دیگر جادکمه ای که کم دیده میشود جادکمه ای پوشیده است که زیاد مناسب مجالس نیست.

 

پیراهن مردانه دکمه دار

 

شاید بنظر شما زیاد مهم نباشد، اما در مهمانی ها و مجالس باید نسبت به دکمه های پیراهن نیز حساس باشید. اگر دقت کرده باشید متوجه جزئیات به کار رفته در دکمه ها خواهید شد مثلا سوراخ دکمه ها ممکن است 2 یا 4 تا باشد، شکل خاصی داشته باشد و از مواد خاصی ساخته شده باشد مثلا استیل، پلاستیک یا حتی طلا و نقره و....

مدل پیراهن مردانه اسپرت

مدل پیراهن مردانه اسپرت

اکثر دکمه ها از جنس پلاستیک هستند؛ چون ارزان و مناسب برای فشارهای وارده کم است. اگر از رزین با کیفیت استفاده شده باشد دکمه بسیار مقاوم و با دوام خواهد بود و اگر رزین بی کیفیت باشد در عرض یک سال ممکن است ترک هایی در دکمه ظاهر شوند.

جایگزین دکمه های پلاستیکی دکمه های صدفی است. این دکمه ها بقدری محکم هستند که سوزن ها را میشکنند و زمانی بیشترین استفاده را داشتند. استفاده از شوینده های قوی و پلاستیک ارزان باعث شد که تقاضا برای این نوع دکمه ها کمتر شود. امروزه دکمه های صدفی را میتوانیم در پیراهن های گران قیمت ببینیم.

 

پیراهن مردانه جیب دار

 

اکثر پیراهن ها یک جیب در سمت چپ روی سینه دارند؛ که اکثرا استفاده نمیشود. سوالی که در ذهن ایجاد میشود این است که چرا جیب دوخته میشود؟ جیب به پیراهن های مردانه ظاهر بهتری و چشم نوازتری میدهد و آن را از یکنواختی خارج میکند. انواع مختلف جیب وجود دارد که میتوان آن ها را با توجه به شکل آن ها دسته بندی کرد. از ساده ترین آنها میتوان به جیب های مربعی و مستطیلی و.... دسته بندی کرد ولی بیشتر آقایان بدون جیب دردسر کمتری خواهند داشت. حالت ساده و بدون جیب، پیراهن و تیپ آقایان را رسمی تر میکند (البته حواس شما باید به جنس پارچه بیشتر معطوف شود).

مدل پیراهن مردانه اسپرت

مدل پیراهن مردانه اسپرت

 

مدل پشت پیراهن مردانه

 

پشت پیراهن های مردانه به 3 قسمت تقسیم میشود؛ که 2 تای آنها به واسطه چین آنها تعریف میشود و دیگری به واسطه نداشتن چین.

معمول ترین آنها پیراهن هایی هستند که 2 چین بزرگ در پشت خود دارند. هدف گذاشتن 2 چین این است که پیراهن بیشترین تطبیق پذیری را با لباس های مختلف داشته باشد. این مدل بسیار محبوب است و گاهی خود آقایان آن را هنگام خرید پیراهن های سفارشی لحاظ میکنند.

مدلی که کمتر روی پیراهن های مردانه دیده میشود 4 چین پشت پیراهن که 2 تا 2 تا روی سرشانه ها قرار گرفته است. با اینکه تاثیرگذاری بیشتری دارد اما هزینه تولید بالاتری دارد.

آخرین مدلی که بیشتر روی پیراهن های سفارشی میبینیم حالت بدون چین است. علت سفارشی بودن اینگونه پیراهن ها این است که اندازه شخص سفارش دهنده هستند و نیازی به چین برای اندازه شدن ندارند.

انواع مدل پیراهن مردانه جدید

انواع مدل پیراهن مردانه جدید

سخن آخر برای انتخاب پیراهن مردانه مناسب

 

برای مردانی که در این زمینه تازه کار هستند باید بگوییم که مدل های مختلف پیراهن را بخرید تا بتوانید بهترین مدل پیراهن را برای خود پیدا کند. برای اینکه گیج نشوید پیراهن خود را با تمام کت های خود امتحان کنید. دنبال پیراهن های بسیار گران و با اشکال عجیب و غریب نروید و میتوانید از رنگ های مختلف استفاده کنید.

باید به شما بگوییم که این مقاله به همه جزئیات نمیتواند بپردازد و نکات بسیاری جا مانده، بهترین کار کسب تجربه و یاد گرفتن قوانین لباس پوشیدن درست به مرور زمان است.

 

ایده هایی برای ست کردن انواع پیراهن مردانه رسمی و پیراهن مردانه اسپرت

 راهنمای ست کردن پیراهن مردانه رسمی

 راهنمای ست کردن پیراهن مردانه رسمی

اصول ست کردن پیراهن مردانه با کت تک

اصول ست کردن پیراهن مردانه با کت تک

روش ست پیراهن مردانه رسمی با کراوات

روش ست پیراهن مردانه رسمی با کراوات

روش ست کردن پیراهن چهارخونه و کت

روش ست کردن پیراهن چهارخونه و کت

راهنمای ست کردن پیراهن مردانه و کت شلوار به روش جیمز باند

راهنمای ست کردن پیراهن مردانه و کت شلوار به روش جیمز باند

اصول ست کردن پیراهن مردانه با کت شلوار

اصول ست کردن پیراهن مردانه با کت شلوار

 

مطالب مرتبط:

1. روش ست کردن لباس های راه راه برای استایل آقایون

2.چگونه لکه های عرق را از روی لباس پاک کنیم؟

3.چگونه لکه های عرق را از روی لباس پاک کنیم؟

منبع:مدل پیراهن مردانه 2019 + راهنمای ست کردن پیراهن

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید