10 نکته مهم برای لاغرتر نشان دادن آقایان

کت و شلوار آقایان

 

10 نکته مهم برای لاغرتر نشان دادن آقایان

لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید تاثیر زیادی روی ظاهر نهایی شما دارند. طرح و مدل لباس‌ها می‌تواند شما را چاق‌تر یا لاغرتر نشان دهد. اگر دوست دارید لاغرتر به نظر برسید، باید اصولی را در انتخاب و پوشیدن لباس در نظر بگیرید. در ادامه با دیجی استایل همراه باشید تا با چند نکته و ترفند برای لاغرتر به نظر رسیدن در استایل مردانه آشنا شوید.

 

نقش استایل در چاقی و لاغری اندام

اگر دوست دارید در کمترین زمان ممکن، اندام شما لاغرتر به نظر برسد، بهترین راه، انتخاب صحیح لباس است. طرح و رنگ پارچه‌ها، مدل برش و دوخت لباس‌ها و حتی ترکیب رنگ استایل شما مستقیما می‌تواند روی ظاهرتان تاثیر بگذارد و شما را لاغرتر یا چاق‌تر از آن چیزی که هستید نشان دهد.

 

۱۰ ترفند برای لاغرتر به نظر رسیدن در استایل مردانه

با در نظر گرفتن نکته‌های زیر می‌توانید استایلی داشته باشید که شما را لاغرتر نشان دهد یا چاق‌تر دیده نشوید.

 

۱. انتخاب رنگ مشکی

 

ست مشکی مردانه

 

پوشیدن رنگ مشکی شما را لاغرتر نشان می‌دهد. احتمالا این جمله را قبلا هم بارها شنیده‌اید چون حقیقت دارد. استایلی که بیشتر آن از رنگ تیره به‌خصوص مشکی تشکیل‌ شده باشد، می‌تواند چربی‌های بدن را پنهان کند. اما چرا رنگ تیره این ویژگی را دارد؟

وقتی رنگ تیره می‌پوشید، سایه‌هایی که به دلیل حجم بیشتر بدن روی لباس می‌افتد، محو می‌شود. وقتی لباس شما هیچ رنگی نداشته باشد، هیچ کنتراست و تضادی هم روی آن دیده نمی‌شود. اندام شما یکدست‌تر و لاغرتر دیده می‌شود. فقط دقت کنید که برای استفاده از این ترفند باید تماما تیره بپوشید. حتی رنگ‌های مشکی رنگ پریده و رنگ‌هایی مثل طوسی تیره و خاکستری هم نمی‌توانند برای این منظور مناسب باشند. به‌خصوص برای شلوار باید سعی کنید که تیره‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

می توان از کت و شلوار رنگ مشکی هم استفاده کرد برای مکان های رسمی تر و اداری

 

۲. طرح‌های عمودی

یکی از ترفندهای رایج برای لاغرتر نشان دادن اندام، استفاده از طرح‌ها و خط‌های عمودی است. البته این نکته به این معنی نیست که حتما باید لباس راه‌راه عمودی بپوشید. منظور هر چیز عمودی است که بدن را باریک‌تر نشان می‌دهد. مثلا لباس‌های زیپ‌دار یا جیب‌هایی که به شکل مستطیل عمودی روی لباس دوخته می‌شوند می‌توانند شما را لاغرتر نشان دهند. در واقع این طرح‌ها و خطوط عمودی، بدن را کشیده‌تر نشان می‌دهند. در مقابل، طرح‌ها و خط‌های افقی باعث می‌شوند که اندام افراد، پهن‌تر دیده شود.

لباس‌هایی که طرح‌ها یا برش‌های افقی دارند شما را چاق‌تر نشان می‌دهند. این لباس‌ها غیر از نشان دادن پهنای اندام، باعث کوتاه‌تر دیده شدن قد هم می‌شوند. این مورد هم فقط مربوط به طرح پارچه نیست. مثلا پلوشرتی را تصور کنید که از بالای سینه، برش افقی دارد و بالای آن، رنگ دیگر است. این پلوشرت می‌تواند اندام شما را عریض‌تر نشان دهد.

 

انواع کت و شلوار رنگ تیره

 

۳. لاغر شدن با اصلاح صورت

پوشیدن لباس مناسب، تنها سلاح شما برای جنگیدن با چربی‌های اضافه نیست. یکی دیگر از ترفندهای لاغر نشان دادن اندام برای مردان، نحوه‌ی اصلاح صورت است.

با استفاده از ریش‌تراش و زاویه دادن به خط مو و ریش، می‌توانید خط فکی روی صورت ایجاد کنید که هرگز فکر نمی‌کردید اصلا وجود داشته باشد. برای لاغر کردن صورت خود، ریش اطراف چانه را بلندتر بگذارید و موهای اطراف استخوان گونه را کوتاه کنید و موهای نزدیک به گوش را بازهم کوتاه‌تر کنید.

اگر خودتان نمی‌توانید این کار را در خانه انجام دهید، بهتر است کار را به یک متخصص آرایشگری مردانه بسپارید. بعد از یکی دو بار، می‌توانید خودتان هم این کار را انجام دهید.

 

۴. پوشیدن لباس‌های یقه هفت

لباس یقه هفت

 

لبا‌س‌هایی که یقه‌ی هفتی دارند چند مزیت دارند که باعث می‌شوند بتوانید با خیال راحت آن‌ها را برای خرید و پوشیدن انتخاب کنید. یکی اینکه این مدل یقه یک انتخاب کلاسیک و همیشه مد است. دوم اینکه همه‌جا در موقعیت‌های مختلف رسمی و غیررسمی می‌توانید از آن استفاده کنید. از همه مهم‌تر، پوشیدن لباس‌های یقه هفت باعث می‌شود که لاغرتر به نظر برسید.

پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌ی گرد، گردی صورت را بیشتر نشان می‌دهد و گردی آن را تشدید می‌کند و حتی باعث می‌شود که اندام شما هم گردتر به نظر برسد. اما یقه‌ی هفتی‌شکل با خط‌های مورب، صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر کشیده نشان دادن صورت، بالاتنه را هم کشیده‌تر نشان می‌دهد.

اما لزوما هر لباس یقه هفتی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد. لباسی که به تنتان بچسبد، برجستگی‌ها و چربی‌های شکم و پهلو را بیشتر نشان می‌دهد. ضمنا هرگز این لباس‌ها را نباید داخل شلوار بزنید. این کار هم باعث می‌شود که قسمت شکم و پهلو، بیشتر دیده شود. همیشه لباسی تهیه کنید که فضای کافی برای حرکت کردن بدن شما داشته باشد و به تنتان نچسبد.

این نکته که در مورد یقه‌های هفتی اشاره کردیم فقط برای ژاکت‌ها و بلوزها نیست. در مورد تیشرت هم صادق است. ضمنا اگر عادت به استفاده از پولوشرت دارید، اگر دکمه‌های بالای آن را باز بگذارید درست مثل یک لباس یقه هفت عمل می‌کند.

 

۵. نپوشیدن لباس‌های طرح‌دار

 

اگر اضافه‌وزن دارید و دوست دارید لاغرتر به نظر برسید، باید قید لباس‌های طرح‌دار را بزنید. لباس‌های طرح‌دار یعنی لباس‌هایی که طرح‌های بزرگ و چاپی، طرح‌های ریز و تکرارشونده و… دارند. این الگوها و طرح‌ها به حجم بدن اضافه می‌کنند و از دور، بدن شما بزرگ‌تر و حجیم‌تر به نظر می‌رسد.

به‌جای پارچه‌ها و لباس‌های طرح‌دار، از لباس‌های تک‌رنگ با رنگ‌های خنثی استفاده کنید مثلا رنگ‌های مشکی، خاکستری، خاکی و سرمه‌ای.

اگر لباس‌های طرح‌دار را دوست دارید، بهتر است که طرح‌های ریز را انتخاب کنید. لباس‌هایی که طرح‌های بزرگ دارند، باعث چاق‌تر دیده شدن اندام می‌شوند. اما طرح‌های ریزتر به‌خصوص اگر منظم و عمودی باشند، کمتر اضافه‌وزن را نشان می‌دهند.

 

۶. شناخت بدن و لباس‌های مناسب

احتمالا دیده‌اید که بعضی افراد با وجودی که اندامی متناسب و لاغر دارند گاهی در بعضی از لباس‌ها چاق‌تر به نظر می‌رسند. چرا بعضی لباس‌ها باعث می‌شوند که چاق‌تر به نظر برسیم؟

این سوالی است که خودتان باید با تجربه، جواب آن را پیدا کنید. گاهی بعضی از مدل‌های لباس متناسب با شکل اندام شما نیست. به‌مرور زمان و با امتحان کردن لباس‌های مختلف، کم‌کم متوجه می‌شوید که کدام لباس‌ها برای شما مناسب است و کدام لباس‌ها شما را چاق‌تر نشان می‌دهد.

درمجموع بهتر است که شکل اندام خود را بشناسید و متناسب با آن، لباس را انتخاب کنید.

 

۷. انتخاب سایز مناسب

کسانی که اضافه وزن دارند معمولا تمایل دارند که لباس‌های بزرگ و گشادتر از سایز خودشان بخرند تا بخش‌هایی از اندام خود را پنهان کنند. اما این کار برعکس عمل می‌کند. وقتی لباس‌هایی بسیار گشادتر از سایز خود می‌پوشید، شکل اندام شما به‌کلی بین پارچه و لباس گم می‌‌شود و خط کمر شما ناپدید می‌شود. درواقع با پوشیدن لباس‌های گشاد، تناسب قد و عرض بدن به هم می‌خورد و به‌جای اینکه اضافه‌وزنتان را پنهان کنید، چاق‌تر هم به نظر می‌رسید.

همیشه لباسی با سایز مناسب خودتان بخرید. البته لباس تنگ و چسبان هم برای کسانی که اضافه‌وزن دارند مناسب نیست. اگر نمی‌توانید لباسی متناسب با سایز خود پیدا کنید، بهترین کار این است که نزدیک‌ترین سایز را بخرید و بعد با کمک خیاط، آن را تغییر دهید تا دقیقا اندازه‌ی اندام شما شود.

 

۸. باز گذاشتن ژاکت و سوییشرت

 

ژاکت مردانه

 

ژاکت‌ها و سوییشرت‌هایی که زیپ یا دکمه دارند را با بدون بستن زیپ و دکمه بپوشید. وقتی زیپ و دکمه‌ی آن را می‌بندید، بیشتر به بدن شما می‌چسبد و بدن را حجیم‌تر نشان می‌دهد. ولی وقتی آن را باز می‌گذارید، از بدن فاصله می‌گیرد. ضمنا با ایجاد خط‌های عمودی روی بدن، باعث می‌شود که اندام شما کشیده‌تر به نظر برسد.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، می‌توانید زیر سوییشرت و ژاکت، لباس‌هایی تیره و ساده بپوشید.

 

۹. استفاده از کلاه

وقتی اضافه‌وزن دارید باید سعی کنید جوری لباس بپوشید که شما را کشیده‌تر نشان دهد. اضافه‌ کردن یک اکسسوری روی سر، باعث می‌شود که بلندتر به نظر برسید و اضافه‌‌وزن شما کمتر دیده شود. استفاده از کلاه به‌خصوص کلاه‌هایی که باعث جلب توجه شود، اضافه‌وزن شما را کمتر نشان می‌دهد.

کلاه‌های بزرگ‌تر و کلاه‌های نقاب‌دار برای این منظور انتخاب خوبی هستند.

 

۱۰. استفاده از ساسپندر

اگر برای شلوارتان به کمربند نیاز دارید، می‌توانید کمربند را با ساسپندر جایگزین کنید. بستن کمربند به‌خصوص اگر پهن باشد، خطوط افقی به لباس شما اضافه می‌کند که باعث پهن‌تر به نظر رسیدن اندام می‌شود. همان‌طور که در نکته‌های بالاتر عنوان کردیم، باید به‌دنبال ایجاد طرح‌ها و خطوط عمودی روی لباس خود باشید. به‌همین دلیل به‌جای کمربند می‌توانید از ساسپندر استفاده کنید. ساسپندر بخشی از میان‌تنه را در قابی باریک قرار می‌دهد که باعث می‌شود لاغرتر به نظر برسید.

شاید بعضی از افراد استفاده از ساسپندر را دوست نداشته باشند و فکر کنند جذاب و مردانه نیست. ساسپندر فقط مخصوص کودکان نیست و را اگر با لباس مناسب بپوشید، می‌تواند بسیار جذاب و شیک باشد.

 

جمع‌بندی

اگر اضافه وزن دارید و دوست دارید با پوشیدن لباس مناسب، لاغرتر به نظر برسید باید چند قانون کلی را در نظر بگیرید. سعی کنید در پوشش شما، خط‌ها و طرح‌های افقی دیده نشود. با انتخاب نوع لباس مثلا یقه‌ی هفت و باز گذاشتن دکمه‌ها، سعی کنید خط‌های عمودی روی بدن ایجاد کنید. هر چقدر ساده‌تر و تیره‌تر بپوشید، لاغر به نظر می‌رسید و پارچه‌هایی با طرح‌های درشت و رنگ‌های روشن، اضافه‌وزن شما را بیشتر نشان می‌دهد.

 

مطالب مرتبط:

1.نکته های مهم برای انتخاب انواع مدل کراوات مدرن و شیک

2.چگونه آقایان قد کوتاه خاص و خوشتیپ باشند؟

3.خوشتیپ ترین فوتبالیست‌های جهان در عرصه مد

منابع:

fashionbeans

 

بعد         قبل 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید