پارچه فوتر چیست و چه کاربردی دارد ؟ تهیه پارچه فوتر؟

پارچه فوتر از چه تهیه می شود ؟

پارچه فوتر یا به است اصطلاح ایرانی پارچه نمدی از پشم تشکیل می شود . کلمه فوتر اصطلاح فرانسوی است که به این پارچه می گویند . پارچه فوتر دوختنی نیست و طی انجام یک سری مراحل ویژه به دست می آید . پارچه تحت فشار زیاد ، رطوبت و حرارت قرار می گیرد که تمامی این کار ها در نهایت باعث می شوند که الیاف پشمی در یکدیگر فرورفته و فوتر را تولید کنند. اگر چه برای تولید این پارچه از الیاف مصنوعی نیز استفاده میکنند اما بیشتر پشم آن از پشم بهاره گوسفند است . از نظر قیمت این پارچه نسبت به سایر پارچه هایی که از پشم تهیه می شوند به صرفه تر است پس برای دوخت انواع لباس برای فصول سرد سال بسیار مناسب است . 

کیفیت پارچه فوتر 

این پارچه از کیفیت بالایی برخودار است . کیفیت این پارچه بستگی به متریال آن دارد . برای مثال : درصد پشم موجود در پارچه، سایر الیاف تشکیل دهنده پارچه و درصد هر یک از این الیاف و همچنین نوع بافت پارچه. همچنین پارچه فوتر در انواع طرح و رنگ در بازار موجود است . 

پارچه فوتر چه کاربردی دارد ؟

از پارچه فوتر برای دوخت انواع پوشاک زمستانه و پاییزه چه مردانه و چه زنانه استفاده می شود . برای مثال از پارچه فوتر برای دوخت نیم پالتو ، پالتو ، جلیقه ،  گرمکن ورزشی، کلاه، دستکش مانند این موارد، استفاده می شود.

به طور کلی فوتر به عنوان پوشش گرم زمستانی شناخته می شود و معمولا در اوایل فصل های پاییز و زمستان رونق خرید و استفاده از این پارچه تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

همانطور که گفته شد، علت استفاده از این پارچه برای پوشش های زمستانی، همانطور که گفته شد، ضخامت بالا و عایق بودن آن در برابر سرماست به صورتی که این پارچه 80 درصد هوای سرد را درون الیاف خود نگه می دارد و همین امر سبب می شود که بدن انسان گرم بماند. همچنین در صورتی که بدن انسان سرد باشد اگر پوششی با جنس فوتر بر تن کند پس از مدت کوتاهی بدن او کاملا گرم خواهد شد زیرا فوتر سرمای بدن اون را جذب می کند.

نیم پالتوی فوتر

همانطور که گفته شد، یکی از ترندهای سال 2021 استفاده از پارچه فوتر در تهیه انواع  نیم پالتو های زمستانی است. نیم پالتو هایی که از فوتر تهیه می شوند معمولا طرفداران زیادی دارند. به دلیل ایست خاصی که این پارچه دارد، جلوه متفاوتی را در نیم پالتوها و تن پوش های تولیدی از جنس فوتر ایجاد می کند. معمولا ایست این پارچه زمانی که در نیم پالتو، مانتو، اور کت و یا کت های زنانه و مردانه استفاده می شود، یک جلوه رسمی و شیک ایجاد کرده و باعث می شود فرد به عنوان شخصی با تن شخصیتی سنگین و همچنین با وقار خاصی نمایان شود.

از طرفی نیم پالتو های فوتر بسیار گرم، سبک و راحت هستند. در برابر، بسیاری از تن پوش های زمستانه سنگین بوده و تن پوش راحتی ندارند. در نتیجه، نیم پالتو های فوتر می توانند به عنوان یک پوشش گرم زمستانه ای که تمام خصوصیات خوب را دارند، مورد استفاده قرار بگیرند.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید