نکات خیلی مهم اتو کشیدن که آقایون رعایت نمیکنن

نکات خیلی مهم اتو کشیدن که آقایون رعایت نمیکنن

آیا آقایان باید اتو کردن کت و شلوار خود را خودشان انجام دهند؟ پوشیدن لباس‌های مرتب و اتو شده در استایل مردانه اهمیت زیادی دارد و شما تنها زمانی شیک پوش به نظر خواهید رسید که لباس‌های شما بدون چروک، کاملا صاف و مرتب و تمیز در تن شما دیده شوند. اما بسیاری از آقایان با اصول و روش اتو کردن کت و شلوار خود آشنایی ندارند و اگر بخواهند این کار را انجام دهند نتیجه چندان راضی کننده نخواهد بود و حتی ممکن است به لباس‌های خود صدمه بزنند. این که هر بار بخواهید اتو کردن کت و شلوار خود را به یک اتوشویی واگذار کنید هزینه زیادی متحمل خواهید شد. پس بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و روش اتو کردن کت و شلوار را یاد بگیرید. در این مقاله اختصاصی از وبلاگ لومنز همه نکاتی را که باید درباره اتو کردن کت و شلوار بدانید برای شما بازگو خواهیم کرد و به تفاوت‌ها و مزایا و معایب اتو و بخارشو خواهیم پرداخت

اتو کردن کت و شلوار

. برای خرید کت و شلوار کلیک کنید
اتو کردن لباس‌ها یکی از مراحل ضروری مراقبت از لباس است و بسته به جنس و نوع لباس شما نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید. کت و شلوار هم جزو لباس‌هایی است که اتو داشتن آن اهمیت بسیار زیادی دارد و شما نمی‌توانید یک کت و شلوار چروک یا کت و شلواری که اتوی بدی دارد بپوشید و ادعای شیک پوشی داشته باشید. کت و شلواری که چروک دارد شما را تنبل و بی‌اهمیت به مسائل نشان خواهد داد و هیچ کس تلاش شما را در محیط کار جدی نخواهد گرفت. پس اگر می‌خواهید حضوری موفق در اجتماع داشته باشید و با ظاهری شیک و خوش لباس در میان مردم ظاهر شوید اتو کردن کت و شلوار خود را جدی بگیرید. روش‌های مختلفی برای اتو کردن کت و شلوار وجود دارد که با ابزارهای متفاوتی انجام می‌شود و ما در مقاله دو روش برای این کار به شما آموزش  خواهیم داد یعنی اتو کردن کت و شلوار یا بخارشو و اتو پرسی و اتو کردن کت و شلوار با اتو

اتو کردن کت و شلوار

بخارشو یا اتو؟ کدام بهتر است؟

اگر به دنبال یک روش مناسب برای اتو کردن کت و شلوار خود هستید قبل از هر چیزی باید ابزارهای مناسب برای این کار را بشناسید و بسته به بودجه و سبک زندگی و راحتی خود یک ابزار مناسب برای اتو کردن کت و شلوار انتخاب کنید. در این بخش به بررسی اتو و بخارشو به عنوان دو وسیله رایج برای اتو کردن کت و شلوار خواهیم پرداخت و مزایا و معایب هر یک را بررسی خواهیم کرد:

 

 

 

اتو

همان طور که می‌دانید اتو یک وسیله دستی است که از طریق الکتریسیته گرما تولید کرده و آن را به سطح فلزی صاف خود منتقل می‌کند و شما با کمک این حرارت می‌توانید چروک‌های لباس‌های خود را از بین ببرید. استفاده از اتو ساده است اما شما برای این کار به یک میز اتوی مناسب نیاز دارید، واکنش پارچه‌های مختلف به اتو متفاوت است و چروک برخی سریع‌تر و چروک برخی هم دیرتر از بین می‌رود. اتو کردن چین‌ها، والان‌ها، آستین‌ها و قسمت‌های حجم دار لباس با اتوی معمولی کار ساده‌ای نیست اما لباس‌هایی که سطوح صافی دارند و می‌توان روی آن‌ها خط اتو انداخت (مثل شلوار و پیراهن) به راحتی با اتوی معمولی اتو می‌شوند. به خاطر داشته باشید که اتو می‌تواند سبک باشد و اتویی که مورد استفاده قرار می‌دهید لزوما نباید سنگین باشد تا فشار لازم را روی لباس وارد کند. در هر صورت اگر می‌خواهید از اتوی معمولی برای از بین بردن چروک‌های لباس اعم از کت و شلوار و … استفاده کنید نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

 

  • کار را با حرارت کم اتو شروع کنید: اگر لباسی را برای اولین بار اتو می‌کنید دمای آن را روی کمترین درجه قرار دهید و به تدریج آن را بالا ببرید.
  • اتو بخار گزینه بهتری است: اتویی که سوراخ‌هایی در صفحه خود دارد و محفظه‌ای برای آب در آن تعبیه شده است می‌تواند کار اتو و بخارشو را همزمان برای شما انجام دهد و از این جهت بهترین انتخاب خواهد بود.
  • درجه حرارت اتو را تنظیم کنید: همیشه به دمای اتو توجه کنید تا مقدار مناسبی گرما به لباس بدهید و از سوختن و آسیب دیدن آن جلوگیری کنید.
  • از محافظ اتو استفاده کنید: استفاده از یک پوشش محافظ هنگام اتو کردن پارچه‌های پشمی و ظریف توصیه می‌شود. این محافظ می‌تواند یک پارچه ساده از جنس نخ باشد که روی لباس قرار می‌گیرد.
  • از اسپری آب استفاده کنید: لباس‌ها همیشه وقتی نمدار هستند اتوی بهتری می‌گیرند. اگر به اتوبخار دسترسی ندارید یا لباس شما کاملا خشک شده است با یک اسپری آب، لباس را مرطوب کنید تا چروک‌های آن به طور کامل از بین برود.
  • از آب مقطر استفاده کنید: از اسپری کردن آب دارای املاح به لباس موقع اتو کردن خودداری کنید چون این کار هم به اتو و هم به لباس‌ها صدمه می‌زند.

بخارشو

بخارشو به وسیله‌ای گفته می‌شود که بدون تماس با لباس و تنها با استفاده از بخار داغ، چروک‌های لباس را از بین می‌برد. برای استفاده از این وسیله شما باید لباس را روی جالباسی آویزان کنید و بخارشو را با فاصله از لباس بگیرید، بخار داغ متصاعد شده از بخارشو، الیاف لباس را نرم و آزاد کرده و چروک‌ها را باز می‌کند. مزیت اصلی استفاده از بخارشو، تماس نداشتن آن با لباس است که احتمال سوختن و آسیب دیدن لباس را به حداقل می‌رساند. این وسیله برای لباس‌هایی که الیاف ظریف و حساس دارند مثل ابریشم، ساتن، پلی استر و کشباف ایده آل است و برای لباس‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اتو کردن آن‌ها با اتوی معمولی ساده نیست مثل لباس‌های حجم دار، چین دار و البته کت مردانه. استفاده از بخارشو بسیار سریع‌تر از اتو است اما این وسیله در مقایسه با اتو نسبتا بزرگ و سنگین است و جای زیادی را اشغال می‌کند. اشکال دیگر بخارشو عدم توانایی آن ر پرس کردن و خط اتو انداختن روی لباس است و از این نظر برای اتو کردن شلوار و پیراهن مناسب نیست. در هر صورت اگر قصد استفاده از بخارشو را دارید نکات زیر را فراموش نکنید:

  • تحمل حرارت: از بخارشو فقط روی سطوحی استفاده کنید که تحمل حرارت بالا را دارند.
  • تست رنگی دهی: اگر لباس شما رنگی است قبل از به کار بردن بخارشو، از عدم رنگ دادن آن اطمینان حاصل کنید چون رطوبت ناشی از بخارشو می‌تواند باعث رنگ دادن لباس شود.
  • بخار بیش از حد: هنگام استفاده از بخارشو دقت کنید که بیش از حد به لباس بخار ندهید چون ممکن است به دوخت و الیاف لباس صدمه وارد شود.

اتو کردن کت و شلوار با بخارشو

 

اتو کردن کت و شلوار با بخارشو

حال نوبت به اتو کردن کت و شلوار می‌رسد. اگر می‌خواهید با بخارشو کت و شلوار خود را اتو کنید. همان طور که گفتیم بخارشو بهترین وسیله برای اتو کردن کت است و برای این کار شما باید کت را روی جالباسی آویزان کنید و قبل از بخارشو کردن با یک دستمال مرطوب گرد و غبار و کثیفی‌هایی را که احتمالا روی الیاف کت جا خوش کرده است پاک کنید، اگر این کار را انجام ندهید بخارشو کردن باعث می‌شود کثیفی‌ها به خورد پارچه برود و دیگر پاک نشود. بخارشو را با آب مقطر پر کنید تا رسوبات موجود در آب لباس را لک نکند و به دستگاه صدمه نزند. حال به کت به عنوان مجموعه‌ای از سطوح نگاه کنید، بخارشو را روشن کنید و در فاصله کمی از کت گرفته و همه سطوح آن را بخارشو کنید. اگر احساس می‌کنید چروک‌ها از بین نمی‌روند شاید به این دلیل است که بخار را به مدت کافی روی لباس نگه نمی‌دارید. از بخار دادن بیش از حد هم اجتناب کنید چون ممکن است کت شما شکل خود را از دست بدهد. اگرچه اتو کردن کت با بخارشو ساده است اما شما برای اتو کردن شلوار به یک اتوی معمولی نیاز دارید تا خط اتوی مناسبی روی شلوار خود بیندازید.

اتو کردن کت و شلوار با اتو

اتو کردن کت و شلوار با اتو

اتو کردن کت و شلوار با اتو به روش پرسی هم روش مناسبی برای از بین بردن چین و چروک‌های لباس است. اما فراموش نکنید که باید از یک پوشش پارچه‌ای نخی برای محافظت از لباس استفاده کنید و اتو را در تماس مستقیم با کت قرار ندهید. اتو را به آرامی روی کت فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید، نگه داشتن بیش از این زمان ممکن است لباس را بسوزاند و کمتر از این زمان هم ممکن است اثر کافی در صاف کردن لباس نداشته باشد. قسمت‌های دشوار کت برای اتو کردن معمولا قسمت یقه و آرنج هستند که باید با دقت بیشتری اتو شوند. سعی کنید روی چروک‌ها تمرکز داشته باشید و موقع اتو کردن دقت کنید تا به خطوط منحنی کت در پشت کمر و سرشانه‌ها و … صدمه نزنید. برای اتو کردن شلوار هم آن را صاف روی میز اتو پهن کنید و هر پاچه را جدا اتو بزنید. اتو کردن را از قسمت لبه شلوار شروع کنید و تا کمر شلوار ادامه دهید تا کاملا صاف شود. سپس آن را از بغل تا کنید و خط اتو را روی پاچه‌های شلوار بیندازید.

 

اتو کردن کت و شلوار با اتو

مطالب مرتبط:

1. چند نکته خیلی مهم برای انتخاب شلوار مناسب

2.چند نکته مهم برای اینکه چطوری خاص دیده بشیم

3.نکته ای مهمی که چرا باید کت و شلوار بپوشیم

منبع:اتو کردن کت و شلوار مردانه خود را درست و اصولی انجام دهید

 

بعد         قبل 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید